Garantievoorwaarden
Geldigheid van de garantie
- Een aankoopbewijs, zoals een kassabon of orderbevestiging, is vereist.
- Bij aankopen in de winkel gaat de garantie in op de datum zoals vermeld op de kassabon en bij online aankopen gaat deze in op de verzenddatum van je bestelling.
- De garantie dekt uitsluitend materiaal- en fabricagefouten van het aangeschafte product.
- De garantie is alleen van toepassing bij normaal gebruik volgens de verstrekte onderhoud adviezen en vervalt bij verkeerd of onzorgvuldig gebruik.
- De garantie vervalt wanneer het product is aangepast of gerepareerd door derden.
Wat valt onder de garantie
- De garantie omvat, afhankelijk van het producttype, de volgende zaken:
- Voor sieraden: productiefouten of materiaaldefecten (bijvoorbeeld verlies steentje, een breuk door slecht vervaardigde constructie of een defecte sluiting)
- Voor horloges: het uurwerk dat stopt of afwijkt.
- Voor services: op de uitgevoerde werkzaamheden en de gebruikte materialen hiervoor.
Garantietermijnen
- Voor sieraden: 12 maanden garantietermijn op productie- en materiaaldefecten en 6 maanden op verkleuringen.
- Voor horloges: 12, 24 of 36 maanden garantietermijn op het uurwerk afhankelijk van het merk.
- Q&Q, Regal, Marlow Miller, Donna Mae en Little Miss Fabulous 12 maanden
- Casio, Citizen, Cluse en Lorus 24 maanden
- Bering en Pulsar 36 maanden
- Voor services: 6 maanden garantietermijn op de uitgevoerde werkzaamheden en gebruikte materialen.
Wat valt niet onder de garantie
De garantie geldt niet voor:
- Schade door ongelukken, vallen, stoten of door gebruik dat niet als “normaal” beschouwd kan worden.
- Slijtage door normaal gebruik, zoals krassen, dof worden van het oppervlak of slijtage van sluitingen en kettingen.
- Bij sieraden: Verlies of diefstal van het sieraad of een onderdeel (zoals een hanger of achterkantje van een oorbel). Neem daarom altijd direct contact op als je een defect merkt aan het sieraad en draag deze niet meer. Alleen dan kunnen wij beoordelen of het defect binnen de garantie valt.
- Bij horloges: Schade door water (tenzij dit een waterdicht horloge betreft), condensvorming door plotselinge temperatuurverschillen en schade aan onderdelen zoals glas, kast, wijzers, band en kroon.
Procedure bij een garantieclaim
- Neem contact op met onze winkel of klantenservice zodra je een defect opmerkt, uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking.
- Lever het product in de winkel in of verzend het volgens de instructies, samen met het aankoopbewijs
- Wij beoordelen of het defect onder de garantie valt. Indien dit het geval is, vindt kosteloos herstel of vervanging plaats.
- Als herstel of vervanging niet binnen redelijke termijn mogelijk is of onevenredige overlast veroorzaakt, kan terugbetaling of een korting worden aangeboden.
- Wanneer het defect niet onder de garantie valt, informeren wij je vooraf over de eventuele reparatiekosten.
Overige bepalingen
- Onze specialisten beoordelen het product op de aard en oorzaak van het defect. Op basis daarvan behouden wij het recht te bepalen of een defect binnen of buiten de garantie valt.