Veelgestelde vragen
Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!
Bestellen
Op welke manieren kan ik betalen?
Je kunt jouw online bestelling op diverse manieren betalen. Bekijk hieronder het overzicht van betaalmethodes en de giftcards die we accepteren.
iDEAL
Betalen in je eigen vertrouwde internetbankieren omgeving.
Klarna*
Wil je liever achteraf betalen? Dan kun je ook gebruikmaken van Klarna. Klarna stuurt na de levering een digitale factuur op, die ook via een overschrijving voldaan kan worden. Deze betaalmethode is alleen geldig als je bestelling aan alle volgende voorwaarden voldoet:
- Het bedrag is niet hoger dan €125,-,
- Je kiest voor thuisbezorging
- Het factuur en leveradres zijn hetzelfde
- Je bestelling bestaat niet alleen uit digitale cadeaukaarten
* Bij speciale bestellingen met een lange levertijd, de levertijd staat vermeld bij het artikel op de website, stuurt Klarna een factuur op het moment van de bestelling. Betaling van de factuur aan Klarna moet binnen 30 dagen plaatsvinden na factuurdatum. Bij lange productietijd kan het zo zijn dat je de factuur al moet betalen voordat je het artikel geleverd hebt gekregen.
Paypal
Betaal makkelijk je online bestelling met je Paypal account.
Mastercard
Betaal jouw bestelling via je Mastercard door je creditcardnummer, vervaldatum en veiligheidscode in te voeren.
VISA
Betaal jouw bestelling via je VISA door je creditcardnummer, vervaldatum en veiligheidscode in te voeren.
Het is ook mogelijk om met onderstaande giftcards (gedeeltelijk) te betalen. Heb je een tekort? Er wordt automatisch gevraagd het bedrag bij te betalen met een andere betaalmethode.
Lucardi (e)giftcard
Begint jouw Lucardi giftcard met 111, 444, 555 of 777? Vul dan eerst 000 in, gevolgd door het kaartnummer, en gebruik 000000 als PIN.
Per order kan je één giftcard gebruiken.
Aankoop betaald met een giftcard retourneren
Bewaar je giftcard na gebruik goed. In het geval van een retour, zal de terugbetaling worden gedaan op dezelfde giftcard!
*Je giftcard is niet inwisselbaar voor contant geld.
** Giftcards van andere partners dan Lucardi kunnen verzilverd worden tot een maximaal bedrag van €50,-. Is het aankoopbedrag hoger dan €50,-? Dan is het alleen mogelijk om de giftcard te verzilveren via een van onze winkels m.u.v. online giftcards. Staat er meer op je giftcard dan €50,-? Dan kun je deze weer toevoegen bij een volgende bestelling bij ons of een ander acceptatiepunt.
Bekijk hier de algemene voorwaarden van de Lucardi Giftcards.
Hoe meet ik mijn armbandmaat?
Wil je weten welke armbandmaat je hebt, dan zijn er verschillende manieren om daar achter te komen. Wij hebben hier een aantal handige manieren voor je op een rijtje gezet. Of je nu helemaal geen armband hebt of een goedpassende armband, maar je weet even niet meer welke maat het was? Wij helpen je op weg! Print of bekijk dit document voor alle tips, of lees deze pagina door.
Kan ik mijn artikel laten graveren en wat zijn hiervan de kosten?
Wil jij je sieraad of horloge een persoonlijke touch geven? Dan kun je het bij Lucardi laten graveren! Zo maak je je accessoire extra bijzonder. Je leest op deze pagina alles wat je moet weten!
Graveren in de webshop
In onze webshop zie je bij ieder artikel dat gegraveerd kan worden de optie 'graveren' staan. Als je hier op klikt komt er een tekstvakje tevoorschijn waar je de naam, het woord of de zin kunt typen die gegraveerd moet worden. Daarna kun je bestellen. Een gravure kost €9,99 (inclusief BTW) en de levertijd van gegraveerde artikelen is aangepast. Maar let op: als je artikel eenmaal gegraveerd is, kun je het niet meer retourneren!
Zie je geen graveerknop bij een artikel? Dan kan het artikel niet online gegraveerd worden.
Graveren in de winkel
Graveren in onze filialen is ook mogelijk. Afhankelijk van de drukte kan dit binnen 1 werkdag, in drukkere periodes kan dit wat langer duren. Denk hierbij aan 2-3 werkdagen. De kosten hiervan zijn €9,99 (inclusief BTW).
Hoe meet ik mijn ringmaat?
Wil je weten welke ringmaat je hebt, dan zijn er verschillende manieren om daar achter te komen. Wij hebben hier een aantal handige manieren voor je op een rijtje gezet. Of je nu helemaal geen ring hebt of een goedpassende ring, maar je weet even niet meer welke maat het was? Wij helpen je op weg! Print of bekijk dit document voor alle tips, of lees deze pagina door.
Bezorgen & Levering
Wat is de levertijd?
Zie hieronder de levertijden per dag:
- Maandag: voor 22.00 besteld, dinsdag bezorgd
- Dinsdag: voor 22.00 besteld, woensdag bezorgd
- Woensdag: voor 22.00 besteld, donderdag bezorgd
- Donderdag: voor 22.00 besteld, vrijdag bezorgd
- Vrijdag: voor 21.00 besteld, zaterdag bezorgd
- Zaterdag: voor 24.00 besteld, maandag bezorgd
- Zondag: voor 16.00 besteld, maandag bezorgd
Wanneer je hebt gekozen voor een andere afleverdatum of tijdvak, dan doen wij onze uiterste best om de bestelling op de door jouw gekozen manier te leveren.
Op het moment dat we jouw pakketje verzenden zullen we je alvast een update geven met de benodigde informatie. Op deze manier weet je precies wanneer jij jouw pakket kan verwachten. Heb je gekozen voor een brievenbuspakketje dan hoef je uiteraard niet thuis te zijn voor de bezorging.
Lukt het je niet om bij een pakketbezorging thuis te zijn? De bezorger van DHL zal je pakketje nog een keer aanbieden. Als je dan ook niet thuis bent, dan wordt je pakketje bezorgd bij een DHL Servicepunt.
Er zijn een aantal uitzonderingen op bovengenoemde levertijden. Dit staat ook altijd bij het product vermeld.
Wat zijn de verzendkosten?
Je kunt in onze webshop kiezen voor verschillende aflevermethodes. Deze hebben ook allemaal andere verzendkosten, zie hieronder een totaal overzicht.
- Ophalen in een winkel gratis
- Laten bezorgen via DHL € 3,95 (of gratis vanaf een besteding van € 29,99*)
- Ophalen bij een DHL punt € 3,95 (of gratis vanaf een besteding van € 29,99*)
Hoe wordt een bestelling geleverd?
Wij leveren onze artikelen standaard in een gratis luxe zakje. Handig voor als je een cadeautje wil geven!
Je ziet deze verpakking op onze website staan op de productpagina, zo weet je precies wat je kunt verwachten. Als je meerdere artikelen besteld, dan kan het wel zo zijn dat er meerdere artikelen in één gratis cadeauverpakking zitten. Dit doen wij uit duurzaamheidsoverwegingen.
Wil je toch liever een luxere cadeauverpakking? Dat kan! Selecteer in het winkelmandje de optie 'Luxe cadeauverpakking' en selecteer de cadeauverpakking die jij wilt! Je betaalt hiervoor wel een toeslag.
Als je kiest voor een ander factuuradres dan afleveradres dan zorgen we er voor dat de prijs niet zichtbaar is en dat we de artikelen in losse luxe zakjes of in de aangekochte luxe cadeauverpakking leveren. In alle andere gevallen is de prijs op het label wel zichtbaar.
Retourneren
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Heb je iets besteld, maar is het niet zoals verwacht? Dan kun je ervoor kiezen je product te retourneren als deze nog ongedragen en/of onbeschadigd zijn. De retourtermijn is 60 dagen.
Speciale/ gepersonaliseerde bestellingen kunnen niet retour gestuurd worden. Denk hierbij aan trouw- en verlovingsringen en producten die we speciaal voor jou hebben gegraveerd.
Stuur je retour terug volgens de bijgeleverde instructies. Zodra je retourzending in ons magazijn aankomt ontvang je van ons een bevestigingsmail. Zodra de retourzending is verwerkt, vervalt de betalingsplicht voor het artikel of wordt het betaalde bedrag en eventuele extra verzendkosten na maximaal 14 dagen terug gestort op je rekening.
Let op: We adviseren om verschillende bestellingen apart van elkaar te retourneren.
Wanneer je een artikel retourneert, krijg je de aankoopwaarde van het artikel terug. Wanneer je je gehele bestelling retourneert krijg je de aankoopwaarde plus de eventueel betaalde bezorg- en administratiekosten terug. Het bedrag zal Lucardi op je bankrekening terugstorten. Heb je een aankoop gedaan met een creditcard dan wordt het bedrag door Lucardi gecrediteerd. Bij een betaling met Klarna komt de vordering te vervallen. Mocht het bedrag al voldaan zijn, dan wordt dit via Klarna teruggestort. Wanneer je jouw bestelling (deels) met een giftcard hebt betaald, ontvang je een nieuwe digitale Lucardi giftcard met daarop dat deel van de aankoopwaarde.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:
Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
Omdat piercings hygiënische producten zijn kunnen deze alleen worden teruggestuurd indien ze nog in de originele gesloten verpakking zitten en nog verzegeld zijn. Als het sieraad in het lichaam geweest is dan kan deze niet meer teruggestuurd worden, dit wegens gezondheidsbescherming en hygiëne.
Daarnaast kunnen de Studex advanced 2-in1 after care cleanser en de Studex after piercing lotion ook niet retour gestuurd worden wegens gezondheidsbescherming en hygiëne. Dit omdat het niet gecontroleerd kan worden of het artikel gebruikt is.
Hoe stuur ik mijn pakket retour?
Is jouw bestelling toch niet helemaal naar wens? Dan heb je meerdere mogelijkheden om te retourneren. Dit kan binnen 60 dagen gratis in een Lucardi winkel of voor 3,95 via een DHL service punt.
Via de winkel
Neem het artikel en je orderbevestiging met daarop je ordernummer mee naar de winkel bij jou in de buurt. Dit mag je gewoon op je mobiele telefoon laten zien. Is jouw bestelling een cadeau geweest? Vraag dan naar de factuur van degene van wie jij dit cadeau hebt ontvangen, zodat we in de winkel de retournering kunnen behandelen. Wanneer je hebt gekozen voor Klarna, zullen we de retour in mindering brengen op de rekening. Mocht het bedrag al voldaan zijn, dan wordt dit via Klarna teruggestort.
Via een DHL servicepunt
Wil je je retour liever opsturen? Ga dan naar deze pagina. Hier vul je jouw ordernummer en e-mailadres in. Je ordernummer kan je terugvinden in je orderbevestigingsmail of op het etiket van je pakketje achter ‘zendingnummer’. Vervolgens kies je het artikel dat je wilt retourneren. Daarna kies je gewenste retourmethode en doorloop je de stappen voor de betaling. Na het doorlopen van deze stappen ontvang je een e-mail met een QR code, deze kan je laten scannen bij het DHL service punt. Bij DHL zorgen ze vervolgens voor het retourlabel en krijg je een bevestigingsmail van inlevering. Als je retourzending bij ons is aangekomen en goedgekeurd is, ontvang je nog een e-mail met daarin wanneer je de terugbetaling kan verwachten.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb na retourneren?
Zodra je retourzending in ons magazijn aankomt ontvang je van ons een bevestigingsmail. Zodra de retourzending is verwerkt, vervalt de betalingsplicht voor het artikel of wordt het betaalde bedrag en eventuele extra verzendkosten na maximaal 14 werkdagen teruggestort op je rekening.
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of dat er is aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Waarom kan ik niet meer gratis retourneren?
Vanaf 16 april rekenen we 3,95 voor retourzendingen via pakketpost. Daarmee willen we verspilling tegengaan en onze verkoopprijzen scherp houden. We helpen je graag om direct de juiste keuze te maken met onze maatadviezen en verbeterde productafbeeldingen om te voorkomen dat je je artikel terug moet sturen.
Goed nieuws: retourneren in onze Lucardi winkels is en blijft helemaal gratis. Kom gerust langs, we helpen je daar graag verder!
Producten & Garantie
Heb ik garantie op mijn artikel?
In de onderstaande lijsten vind je de garantie duur voor sieraden per materiaal en voor horloges. Op je aankoopbewijs kan je terug zien van wat voor materiaal jouw sieraad is gemaakt. De garantietermijn geldt op fabriek- en materiaalfouten, stenen en verkleuren.
De afgegeven garantie doet niets af aan de wettelijke rechten die je hebt. Om een beroep te doen op service of garantie verwijzen we je, met het aankoopbewijs, naar één van onze filialen. Klik hier voor het dichtstbijzijnde filiaal bij jou in de buurt.
Sieraden garantie per materiaal:
- Staal - 3 maanden
- Zilver - 3 maanden
- Plated - 3 maanden
- 9 karaat - 3 maanden
- Titanium - 3 maanden
- 14 karaat goud - 6 maanden
- 18 karaat goud - 6 maanden
- Bijoux - geen garantie
Sieraden uitzonderingen
- Guess - 1 jaar
- Eve - 1 jaar
- Studex oorbellen - 30 jaar
Horloges
Op horloges hebben we een garantietermijn van 1 jaar op het uurwerk. Op bepaalde merken zijn uitzonderingen van toepassingen:
- Citizen - 2 jaar (uurwerk)
- Bering - 3 jaar (uurwerk)
De garantie op horloges is niet van toepassing bij schade op de volgende onderdelen:
- Horlogeglas
- Horlogebandje
- Horlogekast
- Indexering
- Kroon/schroef
- Wijzers
De bovenstaande garantietermijnen zijn niet meer van toepassing wanneer je jouw sieraad of horloge onjuist hebt gebruikt, bij ongelukken, bij waterschade (tenzij het om een waterdicht horloge gaat) of wanneer je jouw horloge zelf hebt open gemaakt.
Om zo lang mogelijk plezier te hebben van jouw sieraad of horloge is het belangrijk dat je er voorzichtig mee om gaat. Bij horloges is het belangrijk dat je heftige schokken, aanraking met chemische producten en magnetische invloeden zo veel mogelijk voorkomt. Ook moet je goed opletten dat de kroon of schroef van je horloge altijd afgesloten is. Als deze open blijft staan, kan de waterdichtheid niet gegarandeerd worden.
Kan ik een sieraad of horloge laten repareren?
Een sieraad of horloge niet meer dragen als het kapot is? Onzin! Je kunt voor kleine reparaties gewoon terecht bij de Lucardi winkels. Sieraden en horloges kunnen op veel verschillende manieren gerepareerd worden. Iedere reparatie brengt zijn eigen kosten met zich mee. Hoeveel het precies kost, hangt af van het materiaal van het product en de grootte van de reparatie. We kunnen de kosten altijd voor je opvragen. Bekijk hier de lijst met reparaties die we in de winkel voor je kunnen uitvoeren.
Kan ik gaatjes laten schieten bij Lucardi?
Ja dat kan zeker! Bij Lucardi is het schieten van gaatjes gratis, je betaalt alleen voor de schietoorbellen en deze zijn al verkrijgbaar vanaf €19,99.
Lees hier meer over het schieten van gaatjes.
Lucardi schiet oorbellen vanaf 3 maanden oud. Tot een leeftijd van 16 jaar moet er een ouder of voogd aanwezig zijn om het toestemmingsformulier te ondertekenen. In de winkel kan er ook gevraagd worden naar een geldig legitimatiebewijs. Daarnaast schiet Lucardi bij zwangere geen gaatjes.
Een afspraak maken om gaatjes te schieten is niet nodig. Je kan hiervoor altijd binnen lopen bij jouw dichtstbijzijnde Lucardi winkel.
Hoe kun je sieraden het beste onderhouden?
Als je een mooi sieraad hebt, dan wil je natuurlijk dat deze zo lang mogelijk mooi blijft, dit doe je door er zorgvuldig mee om te gaan en om het af en toe schoon te maken. Benieuwd hoe je het beste kunt schoonmaken of verzorgen? Op deze pagina vind je info hoe je je sieraad zo mooi mogelijk kunt houden én we geven je per materiaal ook de beste schoonmaaktips!
Kan ik een piercing laten zetten bij Lucardi?
Bij Lucardi kan je terecht voor het laten zetten van een piercing in het platte gedeelte van het kraakbeen in je oor. Je leest hier meer over het piercen bij Lucardi
Ook kan je in bepaalde Lucardi filialen een neuspiercing laten zetten. Voor meer informatie over het piercen van de neus én de filialen waar dit mogelijk is kan je deze blog lezen.
Je hoeft geen afspraak te maken voor het piercen. Wil jij graag je oor of neus laten piercen? Kom dan langs bij jouw dichtstbijzijnde Lucardi winkel.
Neem contact met ons op
Stel je vraag via de Lucardi chat
Heb je een vraag? Bijvoorbeeld over de status van je bestelling, winkelopeningstijden of ons assortiment? Stel hem eenvoudig via de chat! Wij zijn via de Lucardi chat bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:30 tot 16:00.
Stel je vraag via e-mail
Stuur ons een e-mail via klantenservice@lucardi.nl. We nemen dan binnen één tot twee werkdagen contact met je op.
WhatsApp contact
Wist je dat je ons ook kan bereiken via WhatsApp? We helpen je graag via telefoonnummer: +31 (0)70-3766361.
Telefonisch contact
Wil je liever telefonisch contact? Dat kan ook! Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00 via telefoonnummer: +31 (0)70-3766361.